dinsdag 24 september 2013

Scrapdag September 2013 (deel 1)

 

Hallo lieve blogvriendinnen,

In dit bericht wil ik jullie graag mee laten genieten van de voorpret die ik samen met mijn schoonzusje Els heb gehad met de voorbereidingen voor onze scrapdag.
Afgelopen zondag was het dan zo ver, onze jaarlijkse scrapdag stond weer op de agenda!
Dit is het derde jaar dat we met een gezellig groepje bij elkaar komen om een dagje heerlijk samen te knutselen.
Uiteraard heb ik foto's gemaakt van deze dag en in mijn volgende post zal ik daar verslag van doen.
In deze post wil ik jullie graag de leuke kadootjes laten zien die Els en ik hadden gemaakt voor de dames.
Els had deze leuke paddestoel gezien in  het tijdschrift Creatief met Kaarten.
  

Deze twee paddestoelen heb ik gemaakt, Els heeft er ook nog twee gemaakt, echt een superleuk kadootje om te maken!


Binnenin de paddestoel heb je ruimte om een klein kadootje te verstoppen, wij hebben er een zakje met heerlijke herfstchocolade in gedaan, jummie!
Tja en heel vervelend, maar voor de decoratie op de foto moest ik nog een paar extra chocolaatjes kopen....hihi!

 
Hieronder nog even het recept van de paddestoelen:
 

Designpapier bovenstaande paddestoel, Imaginisce
Letters: Tim Holz - Typeset
Grasstans: My Favorite Things - Grassy Edges
Hertjes: Tim Holz - Mini Reindeer & 25 Set
Tag: Quic Kutz
Stukje touw en een leuke tag van eikeltjes
De naamstempel op de achterkant is van: Bunny Zoe's crafts

Het Designpapier van onderstaande paddestoel is van: Eline's winter Huis, let is snow
En het schattige houten konijntje komt weg bij Xenos.

 
Dan had ik voor bij het naar huis gaan ook nog een kleinigheidje ge(h)(m)aakt.
 
 
 
De tags zijn gehaakt met haakgaren van Catania
Voor de versiering heb ik stukjes lint, bedrukt met koffieboontjes, gebruikt en op de gehaakte bloem zit nog een klein houten bloempje van Xenos.
De smalle plastic zakjes zijn van Stampin up, zo leuk! Ik heb ze gevuld met chocolade mokka boontjes.
 
 
Het idee hiervan komt uit het super leuke haakboekje van José Bianca, Haken in stijl.



Ik heb het haken nog maar net ontdekt hoor maar vind het ontzettend leuk om te doen.
Binnenkort zal ik mijn andere haaksels ook nog even showen op mijn blog.

Nou dit was dan deel 1 van de scrapdag, in mijn volgende post laat ik jullie zien wat we gemaakt hebben en uiteraard ook een aantal gezellige foto's van ons samenzijn.

Leuk dat je weer langs bent geweest en tot snel!

11 opmerkingen:

  1. Ach, wat sneu dat je extra chocolaatjes moest kopen. En uiteindelijk moest je die zeker ook nog opeten. Het bederft ook zo snel ;-)

    Heel leuk gedaan, zowel de paddenstoel als het buisje met de gehaakte label. Als de dames zich nu niet welkom voelden.....!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan Marianne en de dag zal heel gezellig zijn geweest! ik ga eens kijken bij de bieb voor het boekje lijkf me toch ook leuk om te doen.
    Xxx Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg zo'n gezellige dag samen! Jullie hebben de dames verwend met prachtige dingen!
    Ziet er geweldig uit!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke post hier! De paddenstoelen zien er heel heel leuk uit en zijn ook lekker gevuld (-:
    Zo een gaaf gehaakte label met koffieboontjes mocht ik ook van jou ontvangen. Jouw bedankje kwam op vrijdagmiddag aan en 's avonds kregen we vrienden op visite. Bij de koffie moesten de lekkernijen direct op tafel. Je kunt je voorstellen dat ze zó op waren, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn wel hele mooie chocolaatjes Marianne en die paddestoelen zijn een leuke manier om ze te verpakken.Je gevulde zakjes van Stampin Up met het gehaakte label zijn gááf...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai lief,
    Heb natuurlijk een Zondag alles al in het echt gezien!
    Maar het is helemaal geweldig, wat jullie weer met elkaar hebben gedaan heel leuk.
    En alles is super mooi geworden!!!!
    liefs je Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke en vooral heel lekkere paddenstoelen Marianne, enig zo'n scrapdag en je gehaakte labels zijn ook super!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk zo'n dagje samen aan de knutsel...en wat een leuke paddestoelen helemaal super!!!
    en die gehaakte tags zijn ook prachtig..
    Liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat leuk gemaakt!! En de herfstchocolade past er precies bij :-))
    groetjes
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat super allemaal! De paddestoelen vind ik helemaal geweldig en past zo leuk met de rest!
    Liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hej hej,
    En wat een super dag was het!
    We zijn zo enorm verwend.
    Jullie hadden echt leuke ideetjes om te maken.
    En dan worden we als klap op de vuurpijl ook nog zo in de watten gelegd met allerlei cadeautjes!
    Zulke dagen zouden gewoon preventief in het ziekenfonds moeten. Hi Hi Hi.

    Liefs van lonne.

    BeantwoordenVerwijderen